"Pred niekoľkými rokmi sa zastavil pokles spotreby piva a odvtedy
postupne každoročne rastie. Predbežné údaje Štatistického úradu SR
dokonca hovoria, že v roku 2019 spotreba piva poskočila na 77,9 litra na
obyvateľa, čo znamená medziročný nárast o 7 %. Avšak obdobie
pandemických obmedzení, počas ktorého bola väčšina gastro prevádzok
zatvorená viac ako dva mesiace, spolu s neskorým nástupom letnej sezóny,
s nižším medziročným počtom slnečných dní, sa určite negatívne odrazia
v tohoročnej spotrebe a výrobe," priblížila vývoj na trhu piva na Slovensku Shepperd.
Obdobie pandémie však podľa nej ovplyvnilo to, kde si Slováci vychutnávajú pivo. "Dramaticky klesla spotreba piva v gastro sektore (on trade), ktorá sa len čiastočne presunula do maloobchodu (off trade)," spresnila.
"Po opätovnom otvorení prevádzok sa podľa nášho posledného prieskumu
len 60 % ľudí vrátilo k svojim zvykom pred karanténou a opäť chodia na
pivo von. Asi 30 % respondentov pije teraz pivo častejšie doma, lebo je
to pre nich pohodlnejšie. Návrat zákazníkov späť do svojich obľúbených
pivární, kaviarní či reštaurácií považujeme za nesmierne dôležitý pre
oživenie sektora gastro služieb, ich dodávateľov a celej ekonomiky," dodala Shepperd.
Slovenské združenie výrobcov piva a sladu je dobrovoľnou profesijnou
stavovskou organizáciou, ktorá združuje právnické osoby podnikajúce vo
výrobe sladu a piva. Okrem pivovarov a sladovní združuje aj servisné a
obchodné organizácie, ktoré spolupracujú s výrobcami piva. Úzko
spolupracuje so Slovenskou poľnohospodárskou a potravinárskou komorou,
výskumnými ústavmi, vysokými školami a ďalšími odbornými profesijnými
združeniami a zväzmi, najmä v oblasti potravinárstva a
poľnohospodárstva. Od roku 2008 je riadnym členom európskeho
pivovarníckeho združenia The Brewers of Europe.